R.4
Scriver
G
Reflexiun davart il cumportament da scriver
1
Las scolaras ed ils scolars san reflectar davart lur process e lur products da scriver e san valitar lur qualitad.
renviaments
R.4.G.1
Las scolaras ed ils scolars ...
1
a
- san discutar cun agid da dumondas directivas lur texts (p. ex. mussar singuls pleds, frasas u parts ch'als plaschan spezialmain).
b
- san cun instrucziun discutar lur metodas e modas da proceder per rimnar ideas, per planisar e sbozzar.
2
c
- san cun agid da criteris discurrer davart qualitads dal text, per sviluppar in sentiment per passaschas ch'èn gartegiadas (p. ex. singuls pleds u frasas ch'als plaschan spezialmain bain u che n'als plaschan betg).
- san chattar passaschas problematicas dal text e chattar formulaziuns alternativas.
d
- san en situaziuns cooperativas prender distanza da l'agen text per al savair valitar cun agid da criteris (p. ex. en ina conferenza da scriver).
- san descriver tge effect ch'els vulan cuntanscher cun lur text (p. ex. tensiun, surpraisa, estetica, provocaziun) e sa barattar, sche quai è gartegià.
e
- han la perseveranza necessaria da reflectar davart lur texts e lur scriver.
- san en in discurs communabel reflectar pertge ch'els scrivan e metter en connex cun lur incarica da scriver per diriger l'agen process da scriver.
- san reflectar davart pussaivladads e cunfins d'in program da correctura e vesan difficultads pussaivlas (p. ex. scriver grond e pitschen; acceptar scripziuns e las integrar en il vocabulari).
3
f
- san discutar en situaziuns cooperativas cun agid da criteris davart singulas qualitads da lur text, san las valitar e reflectar davart alternativas pussaivlas.
- san identifitgar passaschas da text ch'èn gartegiadas e che han in effect, san las descriver e numnar consequenzas per lur scriver.
- san reflectar l'atgna situaziun da scriver e lur proceder e san al cumparegliar cun modas da proceder d'auters.
g
- san en il barat davart lur texts reflectar ed engrondir lur repertori da strategias da scriver.
- san valitar cun agid da criteris a moda differenziada sulets u en il discurs l'effect communicativ ed estetic e las qualitads da lur texts.